Popis: Kostka osudu vypadá jako normální šestistěnná kostka. Má aole magickou moc. Může přinést štěstí nebo smůlu. Aby to postavy neměli tak jednoduché a neměli štěstí zadarmo, musí se pokaždé, když chtějí kostku použít, vzdát nějakého svého předmětu. Nějakého, co hoří. Musejí ho totiž upálit a do jeho popela kostku uložit, dokud nezačne zářit. Pak jí lze vyndat a hodit s ní (PJ sám rozhodne, které předměty považuje za dostatečnou oběť a pokud chce, může podmínky pro použití kostky upravit. Nikdy by ale neměl nechat hráče kostku používat jen tak.)
Výsledky hodů jsou následující:
1 - Nadreálná smůla - nadreálná smůla je nešťastná událost, která by se za normálních okolností prakticky nemohla přihodit, protože pravděpodobnost takové události je nula nula nic (například z nebe spadne meteorit a zabije hraničářova psa nebo nějaké postavě ubere polovinu životů).
2 - Reálná smůla - jedná se o nešťastnou událost, která by se mohla přihodit i za normálních okolností - postava si vymkne kotník, narazí na nějakou silnou a zlomyslnou postavu, něco ztratí atd.
3, 4 - Žádný efekt
5 - Reálné štěstí - postavě se poštěstí něco, co by se jí mohlo povést i za normálních okolností - něco najde, všimne si něčeho, aniž by musela házet na postřeh atd.
6 - Nadreálné štěstí - událost, která by se normálně nepřihodila a je ve prospěch postavy - kousek od ní se znenadání zjeví hromada zlata, zmizí nějaká překážka na cestě atd.
Kostka je nebezpečná v tom, že hráči budou pravděpodobně házet i v situacích, kdy to PJ nejméně očekává. Nelze tedy počítat s tím, že se "nadreálné štěstí" odbyde zmizením dveří, které chtějí postavy otevřít. Pravděpodobně budou házet i ve chvíli, kdy žádné dveře otevřít nepotřebují. PJ by tedy neměl kostku používat, dokud si nebude jistý, že je schopný vymyslet dostatečný počet štěstí i smůl. Efekt kostky nemusí být vždy viditelný (například pokud ve křoví číhá střelec s kuší a chce postavu zabít, může se díky kostce stát, že střelec dostane infarkt, tiše umře a postavy se o něm asi nedozvědí).
Doporučení pro PJ: Kostka byla vymyšlena jako zpestření hry. Jako ústřední předmět dobrodružství pravděpodobně moc dobrá nebude.
Autor:Jiřka