Ohniška je velký hmyz podobný vážce, má modré oči, jinak je celá naoranžovělá. Na dobrodruhy většinou sama nezaútočí, jelikož většinu času spí. Cítí-li se v nebezpečí, začne plát celkem žhavým ohněm. Oheň zvýší její objem na dvojnásobek. Útočí tak, že se snaží popálit, takže se humanoidům nepočítá do OČ kvalita zbroje a je-li zasažen, je popálen za 2–7 životů. Pokud by ale zasáhla i kdyby měl zbroj, způsobí navíc obvyklé zranění. Plát dokáže pouze 10 kol, po té rychle letí pryč, protože ztratila schopnost se bránit a má menší bojovnost. Pak se musí nabít ohněm, aby se mohla nažhavit a mohla plát. To jí trvá 3 hodiny na nějakém teplém až žhavém místě. Díky tomu žije poblíž sopek, nebo v pouštích, kde je dostatečné teplo. Na ohnišku platí voda, flakónek ji ubude 1k3 životů a láhev 2–7 životů. Pokud je zasažen flakonkem doba plání se zkrátí o 1 kolo, láhví o 3 kola.
Životaschopnost: 2
Úč: (+5+3)+Zvl.
Oč: (+3+1)=4
Odl: 8/-1
Velikost: A
Bojovnost: 7(3)
Zranitelnost: zvíře, ale oheň ¼ , + voda
Pohyblivost: 13/hmyz
Vytrvalost: 8/hmyz
Manévr. schop. : 19/ +4
Inteligence: 1
Poklady: 30/0
Zkušenost: 50
Autor: Martin